Najbardziej medialni polscy sportowcy 2014 [ZESTAWIENIE]

Press Service zweryfikował ich wartość na podstawie m.in. 1,1 tys. tytułów prasowych.

10. Łukasz Kubot - 13,1 tys. informacji

 

Ekwiwalent reklamowy: 41,1 mln zł
Widoczny przede wszystkim w internecie (8,5 tys. materiałów), a praktycznie niezauważalny - w porównaniu do konkurencji - w telewizji (0,8 tys.)

Ekwiwalent reklamowy: 41,1 mln zł

Oprócz 1,1 tys. tytułów prasowych sprawdził również 5 mln źródeł internetowych oraz ok. 100 stacji radiowych i telewizyjnych w 2014 r. Analizie poddano trzynastu sportowców. Zajmujący 10. pozycję Kubot widoczny przede wszystkim w internecie (8,5 tys. materiałów), a praktycznie niezauważalny - w porównaniu do konkurencji - w telewizji (0,8 tys.)

Szkocja - Polska Szkocja - Polska KUBA ATYS

9. Arkadiusz Milik - 14,5 tys. informacji

 

Ekwiwalent reklamowy: 78,1 mln zł
O ile np. Kubot doczekał się w 2014 r. 2,7 tys. wspomnień w radiu, Milij był przez nie praktycznie ignorowany. Mówiono o nim ledwie 865 razy, a więc mniej niż np. o będącym poza czołową ?dziesiątką? panczeniście Janie Szymańskim.

Ekwiwalent reklamowy: 78,1 mln zł

ŚwieO ile np. Kubot doczekał się w 2014 r. 2,7 tys. wspomnień w radiu, Milij był przez nie praktycznie ignorowany. Mówiono o nim ledwie 865 razy, a więc mniej niż np. o będącym poza czołową ?dziesiątką? panczeniście Janie Szymańskim.

8. Marcin Gortat - 15,1 tys. informacji

 

Ekwiwalent reklamowy: 61,2 mln zł
Jak na potencjał ligi NBA i miano jedynego Polaka w tych rozgrywkach, skromne wyniki ekwiwalentu reklamowego w telewizji. To 15,7 mln zł. Wyższy miała np. nie ujmowana w zestawieniu Anita Włodarczyk.

Ekwiwalent reklamowy: 61,2 mln zł

Jak na potencjał ligi NBA i miano jedynego Polaka w tych rozgrywkach, skromne wyniki ekwiwalentu reklamowego w telewizji. To 15,7 mln zł. Wyższy miała np. nie ujmowana w zestawieniu Anita Włodarczyk.

Zbigniew Bródka Zbigniew Bródka Fot. Kuba Atys / Agencja Gazeta

7. Zbigniew Bródka - 15,9 tys. informacji

Ekwiwalent reklamowy: 101,5 mln zł

Świetny wynik to nie tylko efekt sukcesów Bródki, ale i jego medialności - luzu, nieszablonowych komentarzy, swobody.

Michał Kwiatkowski Michał Kwiatkowski MIKOŁAJ KURAS

6. Michał Kwiatkowski - 16,5 tys. informacji

Ekwiwalent reklamowy: 80,7 mln zł

Przez większość sezonu mało zauważalny, ale jego wynik podciągnęły bardzo udane lipiec (6 tys. unikalnych materiałów) i wrzesień (3,1). Między nimi był sierpień, który przeszedł praktycznie bez echa (0,8).

5. Mariusz Wlazły - 17,3 tys. informacji

Ekwiwalent reklamowy: 94,5 mln zł

Aż niespełna 55 mln zł z tego wyniku zebrał dzięki prasie. Bardzo przeciętny rezultat ekwiwalentu zaliczył w radiu. To niemal 6 mln zł - mniej niż np. Łukasz Kubot.

4. Rafał Majka - 20,0 tys. informacji

Ekwiwalent reklamowy: 85,5 mln zł

Zaskoczeniem może być wygenerowany przez niego ekwiwalent reklamowy w porównaniu do np. Zbigniewa Bródki w kontekście telewizyjnym. Kolarz wypracował 26,7 mln zł. Bródka - czwarty wynik w Polsce, aż 46 mln zł.

Justyna Kowalczyk Justyna Kowalczyk MICHAŁ ŁEPECKI

3. Justyna Kowalczyk - 38,9 tys. informacji

Ekwiwalent reklamowy: 278,7 mln zł

Wspólnie z Kamilem Stochem (24,4 tys.) zaliczyła miesięczny rekord materiałów. W lutym - a to przecież najkrótszy miesiąc w roku - oboje przekroczyli wynik 20 tys. Na temat Kowalczyk powstało 21 tys. publikacji i produkcji. To wynik nieosiągalny w skali miesiąca dla innych osób. Pozostałe najlepsze ograniczały się do 8-9 tys.

2. Robert Lewandowski - 46,1 tys. informacji

Ekwiwalent reklamowy: 293,7 mln zł

Na pierwszych stronach dzienników był 441 razy. To trzeci wynik w rankingu sportowców. Co ciekawe, był za to liderem strony drugiej i trzeciej. Warta uwagi jest popularność Lewandowskiego w mediach ogólnopolskich. Jeśli policzyć liczbę informacji na temat sportowców w podziale na zasięg mediów, to właśnie piłkarz reprezentacji Polski był najpopularniejszy. Nie wygrał rankingu, bo media regionalne stawiały na inne nazwiska.

1. Kamil Stoch - 57,3 tys. informacji

Ekwiwalent reklamowy: 322,9 mln zł

Niekwestionowana gwiazda wszelkich mediów. Ma najlepszy wynik popularności w telewizji (5,5 tys.; 1/3 więcej niż druga Justyna Kowalczyk), przygniatającą przewagę w radiu (8,6) i dużą w internecie (36,5 tys.; granicę 30 tys. przekroczył również tylko Robert Lewandowski). Na pierwszych stronach dzienników był w 2014 r. aż 1011 razy - druga w notowaniu Kowalczyk mogła się cieszyć taką popularnością 561 razy